• Paikat
  • Reitit
 
Kirjaudu tai rekisteröidy palveluun lisätäksesi tai kommentoidaksesi karttamerkintöjä. uusi paikka uusi reitti
icon Hienot paikat
icon Ongelmalliset paikat
icon Pyöräilyn kehitysideat
icon Talvikunnossapito
icon Tapahtumat
icon Pyöräilypalvelut
icon Kivat kahvilat ja kioskit
icon Maastopyöräilypaikat
icon Varastetut/ löydetyt pyörät
icon Hyvät uimapaikat
icon Muut paikat
icon Hyvät pyörälenkit
icon Maastopyöräreitit
icon Maantiepyöräilyreitit
icon Retkeily- ja matkailureitit
icon Pyöräilytapahtumien reitit
icon Muut reitit
lastenistuin
Kävelytie - välillä Satakunnankatu - Näsijärvenkatu
thumbs down
0
thumbs down
0
Sarjassamme Amurin kävelytiet, täysin turvalliseen pyöräilyyn soveltuva kävelytie välillä Satakunnankatu - Näsijärvenkatu.

Jostain syystä Amurissa kulkee aina rinnan toisistaan yhdistetty kevyen liikenteen väylä samaan suuntaan, ja sitten erillinen kävelytie. Tämä on omituinen jako, jalankulkijat saavat tulla siis jokaiselle väylälle, mutta pyöräily on sallittu näillä levydeltään ja olosuhteiltaan lähes identtisillä väylillä vain ns. joka toisella.
(kyllä, tämänkin välin voi kulkea laillisesti pyörällä ns. viereistä reittiä kiertäen)

Tämän kaltaiset järjestelyt eivät varmaankaan perustu järkisyihin, vaan johonkin tunnetason asiaan, josta en ole vielä päässyt perille.

Tampere voisi osoittaa siirtymisensä nykyaikaan ja pyöräilymyönteisyytensä viimeinkin toivottamalla pyörällä liikkujat tervetulleiksi näille omituisille ekslusiivisille-kävelyteillensä vaihtamalla liikennemerkit toisiin. Helpoin tapa kasvattaa pyörätieverkkoa on avata näitä ns. suljettuja väyliä polkupyörille, jos kyseessä on täysin olosuhteiden puolesta pyöräilyyn soveltuva väylä.

Kun silloin tällöin Tampereen kansalaiskioskiin tulee pyyntöjä henkilöautoliikenteen rajoittamisesta, on usein vastaus ollut tämä:

"Ainakaan lähitulevaisuudessa ei ole tulossa rakenteellisia muutoksia *kadunnimi*. Sellainen periaatepäätös on tosiaan tehty, että läpiajokieltoja ei aseteta. On todettu että kadut ovat kaikkia käyttäjiä varten. Lisäksi läpiajokieltojen valvominen on lähes mahdotonta." <--12.6.2006 Liikenneinsinööri Petri Keivaara. http://palvelut.tampere.fi/osallistu/kansalaiskioski/kysymys.phtml?id=1106

Koska tämä periaatepäätös siitä, että kadut kuuluvat kaikille käyttäjille on tehty (lue moottoriajoneuvoille), voitaisiin samaa asennetta luontevasti harjoittaa näihin kävelyteihin joiden läpiajokieltoa on myös mahdotonta valvoa, eli kevyen liikenteen väylät avattaisiin kaikille kevyen liikenteen käyttäjille.
Google Street View:
 
arrow arrow
Fillaristit uudistuu!
Hyviä uutisia! Fillaristit omistusjärjestelyt ovat muuttuneet ja palvelu tulee uudistumaan perusteellisesti uusissa käsissä syksyllä/talvella 2013-2014.
arrow arrow
Uusia kommentteja
arrow arrow
Käyttäjät
  • Top 5
  • uusimmat
medal Pinna   71 merkintää
medal tuomas_p   62 merkintää
medal jarlau   60 merkintää
jzmietti   33 merkintää
lastenistuin   27 merkintää